Tuesday, December 15, 2009

DOA KU YA TUHAN

Tuhan,
Kepadamu Aku Dambakan Doa Ini,
Hanya Di Kau Yang Memahami Hati Ku,
Berikan Aku Pasangan Yang Ku Impikan Selama Ini,
Temukan Aku Dengan Pemilik Sebenar Tulang Rusuk Ku,
Di Manakah Dia Ya Tuhan Ku,
Aku Ingin Menenangkan Perasaan Yang Sentiasa Bermain Dan Mencengkam Jiwa Dan Raga Ku...Ingin Seperti Orang Lain Memiliki Pasangan Hidup Di Kala Susah Dan Senang...

Tuhan,
Jika Benar Aku Bukan Di Kalangan Insan Terpilih Untuk Memiliki Apa Yang Aku Hajati,
Aku Pasrah...
Ku Tahu Ya Tuhan Segala Yang Berlaku Telah Tertulis Sejak Aku Belum Dilahirkan Lagi,
Takdir Mu, Ketetapan Mu, Itulah Yang Terbaik Buat Diriku...
Tapi Tuhan Sekiranya Dia Bukan Yang Ku Inginkan Tapi Dia Adalah Jodohku, Bukakanlah Pintu Hati Ku Untuknya...
Agar Kebahagiaan Yang Ku Cari Selama Ini Dapat Ku Kecapi Dengan Sebaiknya...

Tuhan,
Ku Tahu Mungkin Sukar Untuk Ku Menerima Semua Yang Berlaku...Tapi Aku Redha Ya Tuhan Kalau Itu Yang Telah Diputuskan Oleh Mu Untuk Ku...
Aku Hanya Insan Yang Kerdil Dan Daif...
Semua Ini Pasti Ada Hikmah Di Sebaliknya...
Maafkan Aku Ya Tuhan Sekiranya Aku Selalu Bersungut Dan Merungut Dengan Apa Yang Telah Menimpaku...
Aku Masih Belum Mengerti Tentang Erti Kehidupan Yang Sebenarnya Yang Perlu Kita Cari...

Tuhan,
Sekiranya Dia Yang Ku Cari...Dia Yang Ku Hajati... Dia Yang Ingin Ku Dambakan...Tanamkanlah Erti Kesyukuran Dalam Diriku Hanya Untukmu...Jangan Jadikan Aku Alpa Dan Leka Dengan Duniamu Hanya Sementara Ini...Jadikan Aku Insan Yang Tahu Menghargai Tentang Sesuatu...Diriku Hanya Milikmu...Hatiku Hanya Untukmu...Jasadku Semua Kurniaanmu...Aku Hanya Pelakon Di Pentas Utama Yang Mengharapkan Watak Yang Ingin Ku Lakonkan Sentiasa Menjadi Dan Mendapat Perhatian Ramai.. Heroku Mestilah Yang Sepadan Dengan Ku...

4 comments:

¶A.K.I¶ on December 15, 2009 at 8:52 PM said...

insyaALLAH..
bl tbe yg sesuai..
ALLAH akn pnjat kn pd kmu... =D

Puteri Shahena on December 18, 2009 at 8:33 PM said...

cinta dan air mata memang tidak boleh dipisahkan...tika cinta sudah beralih arah, air mata juga akan menemaninya...

agus suparman on December 20, 2009 at 11:54 AM said...

tidak ada wanita yang memiliki predikat terbaik di dunia ini kecuali wanita yang memang layak di nilai baik oleh Alloh dan RosulNya. Dia itu adalah wanita sholehah....... kecantikan paras wajah.... kemolekan tubuh bukanlah ukuran kecantikan hakiki, karena sifatnya yang sementara, tapi kecantikan di dalamlah (inner beauty) adalah kecantikan yang sesungguhnya....
masalah jodoh memamg betul hanya Allohlah yang mengetahuinya......
sholehkah jodh kita.... baikkah jodoh kita.... benarkah jodoh kita..... untuk menjawab pertanyaan itu silahkan perhatikan firman Alloh di bawah ini...
"Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula). Mereka (yang dituduh) itu bersih dari apa yang dituduhkan oleh mereka (yang menuduh itu). Bagi mereka ampunan dan rezeki yang mulia (surga).
QS. an-Nur (24) : 26

Puteri Shahena on December 29, 2009 at 7:28 PM said...

saudara agus:tq 4 ur komen...i like it..:-)

 
AWEK JIWANG KARAT.... Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template