Sunday, December 13, 2009

Menggamit Syurga Firdaus


Malam ni terasa nak berkongsi pasal novel plak..aku memang minat gilerla baca novel..sampai realiti sebenar pun nak seperti apa yang berlaku dalam novel..tapi kenyataan tetap kenyataan... fantasi akan selamanya fantasi...xkan terjangkau oleh akalla..baca novel ni memang bestla...yang penting kita akan dapat bermacam-macam pengetahuan, walaupun ianya xdela sehebat mana namun cukup membuatkan kita meneliti kehidupan yang sebenar kan...

Menggamit Syurga Firdaus merupakan sebuah novel yang cukup membuatkan aku tersentuh hati. Jalan ceritanya sangat best sehinggakan ada satu part tu, kita akan rasa sedih sangat dan akan menyangjung tinggi sikap dan kesabaran seorang suami bagi mendapat tempat di hati seorang isteri. Betapa tabah dan gentlemannya lelaki seperti Firdaus.

Namun begitu, masih adakah lelaki seperti ini dalam dunia yang semakin maju sekarang? soalan yang susah untuk dijawab kerana lelaki sekarang kebanyakan bertopengkan hantu jembalang. Terlalu hipokrit...

4 comments:

yuyuEyuliAnayusOf on December 12, 2009 at 4:45 PM said...

best kn bc novel..:)
pon sedang mncr2 novel ni..

PiNk ButTeRfLy on December 12, 2009 at 5:48 PM said...

yeay! dah boleh komen!

tadi i nak komen pe tah, dah lupe.

hehe.. rasenye nak cakap yang tak ada lelaki dalam realiti sebaik Firdaus dalam novel ni.

safiah sokher on December 14, 2009 at 10:01 AM said...

sebenarnya novel bagus untuk penggunaan bahasa. :)

Puteri Shahena on December 29, 2009 at 7:29 PM said...

betul tu...hehehe..susah nk cari org mcm Firdaus ni...

 
AWEK JIWANG KARAT.... Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template