Monday, January 18, 2010

DugaAn Kena RaGUt

ermmm...bila di pkkan apa yang berlaku tadi, mcm xpercaya je..aku kena RAGUT..betul ke ni? yuppp...memang betul...tanpa aku sedar, beg aku telah diragut..tu pun bila aku rasa lengan aku pedih...kalu x, aku xtau yang beg aku dh diambil oleh manusia yang berhati setan...(dh xbleh nk maafkanla)...

benda dah nak jadi, memang sekelip mata je...iyela aku dh lama x ikut lorong tu tapi kerana kelewatan dan juga disebabkan teksi turunkan aku agak jauh, aku ikut je tanpa memikirkan apa2 yang akan berlaku...memang silap sgt2 coz beg yang aku selalu sangkut sebelah kanan, tapi hari ni aku letak di bahu kiri..masa aku perasan beg kena ambil, barula aku dpt lihat dgn jelas kelibat peragut tu..tp sadisnya aku xdpt tengok mukanya..hanya dapat lihat belakang sahaja..orgnya berbadan agak gempal..bermotor kapcai buruk...pakai helmet putih...

aku terkilan sgt dgn sorang pakcik tu..bila aku ckp kat dia aku kena ragut, dia bleh je berlagak selamba dan terus pergi..camner kalau hal ni terjadi kat anak dia?mesti menangis xberlagu jugakkan....nasib bek kawan aku liza ada...diala tlg bg semangat dan bawa aku g ofis..kak za n husband pun sama..kalu xde diorang, xtaula camner...

sedih cukup sedih..wlpn barang berharga hilang, iaitu henset sony ericsson G705 yang baru beli namun aku ckp bersyukur kerana aku x alami apa2 kecederaan pun..tenkiu sgt2 kat kawan2 ofis dan kawan2 lama yang bg semangat..termasuk si Dia yang memahami keadaan ini...thanks a lot..
buat kak ila yang bawa g buat report dan juga wat family yang bagi sokongan padu..kata2 nasihat dan semangat amatlah dihargai...nsb bek ada pok li, ayo n abah wat teman..kalu x, xtahula camner jadi pastu..

mungkin ada hikmah di sebalik kejadian yang x disangka ni..apa2 pun aku harap aku cukup tabah menghadapi dugaan dan cabaran yang x seberapa dari Ilahi ni coz ada lagi yang lebih teruk kena dari aku..semoga kejadian ni menjadi pengajaran buat semua dan aku harap aku akan lebih berhati2 lagi...ya Allah, lindungilah aku selalu dari anasir2 luar yang x diingini..amin!!!

11 comments:

ASaDa RyutaRo on January 18, 2010 at 11:09 PM said...

alhamdulillah x apa2.. sabar ea puteri.. Allah nk hapus dosa2 kecik tu..

harap org yg ragut tu insaf la.. hantar la balik semua barang2 tu..

hmm.. tau nak buat dosa je.. adoi2..
ingatla azab neraka..

Puteri Shahena on January 19, 2010 at 9:12 AM said...

ermm..tula..semua ada hikmanya kan..tp mcm xpercaya lak berlaku atas diri sendiri..b4 ni dok dgr org je cakap...semoga peragut tu mendapat balasan yang setimpal...

zures on January 19, 2010 at 9:33 PM said...

teringat iklan kat tv tu..yang peragut tu ragut beg org n lepas tu lari...japp lg mak dia lak kena...2la kan buat baik dibalas baik...buat jahat buruk padahnya...sabar ye..

Ambo Loni on January 19, 2010 at 10:02 PM said...

Berusaha dan Bertawakkal...Semuanya sudah tertulis..Itulah dinamakan Qada' Qadar Allah..

Puteri Shahena on January 19, 2010 at 10:22 PM said...

ermmm..harap2 macam tu lah...tq erk semua...

**Bila Comel Jadi Comot** on January 21, 2010 at 1:37 PM said...

Balo Chilli Slimming gel-Manjakan Diri Anda (Balo Chili utk kempiskan perut dan kawasan badan yang bermasalah)
- chilli + garlic smell to give u a burning sensation
- not suitable for sensitive skin
- recommended for overweight people
- how to apply? Max twice a day after bath. Can leave it on without showering off. Any area with fats & cellulite. Try lil’ bit on the skin 1st to avoid over heating later. Massage in circulat motion. Amount of cream to be based on ur personal preference.

Kapsul Pueraria Mirifica Untuk Payudara Cantik Menawan!

http://comelazhar.blogspot.com

zella on January 21, 2010 at 2:44 PM said...

rs xselamat je bila tgk ade moto lalu lalang kat tepi tmpat kite jln...rs takut jer...

banyak2 kan bersabar yer...

Just2live on January 23, 2010 at 2:08 PM said...

Sabar, semuanya itu pasti ada hikmahnya... Tuhan Maha Adil... :)

Hassan on January 26, 2010 at 11:47 PM said...

Biar lebih berhati hati...

Moga mendapat perlindugan dari Illahi.....

NUNU EERA on January 27, 2010 at 8:05 PM said...

stiap dugaan itu ade hikmah dsebaliknya..cheer up..

AZZAM AUTO CARD on July 18, 2010 at 8:22 PM said...

Salam semua,

Seperti kes ragut yang berlaku kepada rakan kita ini,tak mustahil pekara yang sama akan berlaku kepada kita kelak.Memang tidak dinafikan masyarakat sekarang kurang berminat untuk memberi bantuan kepada mangsa ragut.Kerana pelbagai alasan yang munasabah dan tidak munasabah.Walau bagaimanapun kepada golongan wanita ataupun lelaki,Kami di Autocard Privilege memnyediakan beberapa pelan perlindungan & bantuan kepada Mangsa RAGUT,SAMUN & PECAH KERETA.
Maklumat lanjut sil;a ke blog saya.

Ikhlas dari

AZZAM

 
AWEK JIWANG KARAT.... Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template