Saturday, January 16, 2010

Aku BerSeraH padaMu


Ya Allah, Ya Tuhanku...
Tuhan Yang Amat Pengasih dan Amat Penyayang
Ampuni dosaku, dosa kedua ibu bapaku, dosa kaum keluargaku serta dosa muslimin dan muslimat sekalian.

Ya Allah, Ya Tuhanku...
Berikanlah aku petunjuk ke jalan yang Engkau redhai,
berikanlah aku kekuatan dalam menempuh ujian-Mu ini,
Sesungguhnya hamba-Mu ini insan yang amat lemah dan kerdil,
hanya padaMu tempat aku berserah...

Ya Allah...
Sekiranya benar apa yang ada di jiwaku ini kurniaan dari-Mu,
Kau berikanlah petunjuk kepada hamba-Mu ini...
Sekiranya ia jalan yang boleh membawa aku ke jalan yang Engkau murkai,
jauhkanlah ia dari dalam jiwaku...

Sekiranya benar dia yang telah ditakdirkan untukku,
Kau rapatkanlah lagi hati kami berdua dalam mencari keredhaanMu.
Gandakan perasaan takut kami terhadapMu.
Supaya kami tidak terpesong dari jalan yang telah Engkau tetapkan...

Dan sekiranya dia bukan takdir untukku,
Kau jauhkan dia segera dari sisiku,
hilangkan bayang-bayangnya dari pandanganku,
luputkan ia dari dalam mimpiku...
hanya padaMu tempat aku berserah...
hanya padaMu tempat aku mohon petunjuk...
Amin...amin...
Ya Rabbal Alamin...

0 comments:

 
AWEK JIWANG KARAT.... Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template