Friday, January 8, 2010

ItuLah LeLaKi

Aku tak faham kadang2 ngan insan bernama lelaki ni..apala yang diorang nak kan...suka je cakap yang menguji perasaan kita. Dulu time xnak, dia buang kita dan amik org len jadikan isteri. Pastu bila dh rasa tindakan dia dl salah, mulalah datang kat kita balik. Giler betulla mcm tu...x sedar ke, dia tu dah ada status seorang "SUAMI".

Aku ni dh mcm anak patung. Ikut suka suki je nk buat apa. Nasib bekla iman masih tetap teguh di hati dan berpegang Allah sentiasa bersama ngan org2 yang sabar. Nsb bek aku msh ingat siapa aku dan siapa dia. Kerja tetap kerja. Perhubungan mestilah profesional. Kena tolak ke tepi apa yang aku rasa. Sakit hati tetap ada tp sampai bila aku harus sakit hati dan x tenang mcm ni.

Sabar jela wahai hati. Dah di kira tabah dah ni coz msh bertahan walaupun ada di depan mata. Aku paling benci ngan kata2nya semalam, ingin jadikan aku yang kedua. Memang kurang asam dan kurang ajar. Dia ingat dia tu sape? Nila kalau dinamakan giler talak...(wlpn xkahwin lagi)..Dia pk kahwin tu mcm main pondok2 ke? ikut sedap mulut je nak kata...

Tapi aku kena think positive. Anggapla benda tu xde apa2 yang perlu aku takutkan. Allah bersama ngan org2 yang dizalimi apatah lagi dianiayai. Dia telah merosakkan jiwa dan perasaan aku. Alhamdulillah, dorongan dan sokongan sentiasa diperolehi. Terima kasih kepada yang selalu memahami diri ini.

4 comments:

Suzy Dan Sham on January 9, 2010 at 4:13 PM said...

Dalam setandan pisang, x semuanya busuk..Dala segerombolan beruk, x semuanya gonjol..

Puteri Shahena on January 9, 2010 at 11:12 PM said...

tq...harap2 akan jumpa yang berbau harum...harum untuk sepanjang hayat...

hanismalik on January 15, 2010 at 12:19 AM said...

S.A.B.A.R

Anonymous said...

allah mnemukan kita orang yg slah,..sblom allah mnemukan kita dgan orang yg btol...

 
AWEK JIWANG KARAT.... Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template