Wednesday, February 24, 2010

Ketika Cinta Bertasbih


Dah lama rasanya tak share story baru ngan kawan2 di luar sana..nak kata busy tak jugak..nak kata x busy pun x jugak tp no ideala nak tulis story apa...dah beku arr skunk..nak wat camner, dah lama tak jadi penulis ni...huhuhuhu...but i nak share ngan u all about Ketika Cinta Bertasbih film.

Walaupun, actually i tak tengok pun ceritanya namun i rasa ceritanya bagus kalu kita tonton. Adik memang minat giler cerita in. I just tengok iklannya jer...it's okla..ayat2 dalam cerita tu sangat bagus dan menusuk jiwa..huhuhuhu..jiwang sangat2 especially about love...ok jom kita layan ayat-ayat jiwang KCK k...

cinta adalah kekuatan yang mampu
mengubah duri menjadi mawar
mengubah cuka menjadi anggur
mengubah sedih jadi riang
mengubah amarah jadi ramah
mengubah musibah jadi muhibah
itulah cinta...

sekalipun cinta telah ku uraikan
dan ku jelaskan panjang lebar
namun jika cinta ku datangi
aku jadi malu pada keterangan sendiri.

So, hayatilah erti cinta sebenar coz dengan cinta semuanya akan berubah..cinta telah mengajar dan mengubah hidup ku sendiri...namun cinta juga pernah membuat ku merana dan benci pada diri sendiri dan seseorang. Namun, dengan kekuatan yang ada, aku mampu mengubah cinta menjadi perkara paling manis dalam hidupku. Kini, ku berharap cinta yang akan ku semai sekarang ini akan kekal ke akhir hayat dan diberkati oleh-Nya buat selama-lamanya. Tapi, biarlah cintaku kepada Tuhan ku melebihi segalanya dari cinta ku kepada insan yang bergelar LElakI.

1 comments:

Ariffuddin Sani on February 25, 2010 at 12:38 PM said...

Cerita yang terbaik. (tak jemu mengulang tengok KCB :D

 
AWEK JIWANG KARAT.... Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template